Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

CFR 40 sorozat
CFR 40 sorozat
CFR EA 639 at Peris.jpg
CFR 40 sorozat
Általános adatok
Gyártó ASEA (1965-1966) Electroputere Craiova (1967-1991)
Gyártásban 1965-1991
Darabszám224 (?) db
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés Co'Co'
Nyomtávolság 1435 mm
Engedélyezett legnagyobb sebesség120 km/h
Villamos vontatás
Áramnem 25 kV 50 Hz AC
Áramellátás felsővezeték
Teljesítmény
Állandó 5100 kW
A Wikimédia Commons tartalmaz CFR 40 sorozat témájú médiaállományokat.
SablonWikidataSegítség

A CFR 40 sorozat egy román 25 kV 50 Hz AC áramrendszerű villamosmozdony-sorozat. 1965-től 1991-ig gyártotta az ASEA, illetve licenc alapján az Electroputere Craiova.

A mozdony a román vasút első villamosmozdony-sorozata volt. A szilícium-egyenirányítós mozdonyt svéd tervek alapján készítették; jelenleg a nagy tömegű személyszállító- és tehervonatok vontatására használják. A széria első 10 mozdonyát – amelyek 1965 és 1966 között készültek – Svédországban állították össze, a további gyártás már a román üzemekben zajlott. A típusból jugoszláv, kínai és a 15 kV 16,7 Hz-es áramrendszerű norvég vasút részére is szállítottak. A villamosmozdony 5100 kW teljesítményű. A hajtást hat darab teljesen rugózott, hullámosáramú vontatómotor biztosítja a háromtengelyes forgóvázakban elhelyezett gumirugózású kerékpárok részére. A jármű tömege 120 tonna, legnagyobb sebessége 120 km/h, tengelyelrendezése Co'Co'. A forgóvázakat keresztkapcsolattal kötötték össze, így csökkentve a kerékkopás lehetőségét. A CFR 41 és CFR 42 sorozatú mozdonyok szerkezete csak kis mértékben tér el a CFR 40 mozdonyétól.

Becenév

Egyik legismertebb magyar beceneve a Csaurusz. Az első ilyen, Magyarországon forgalomba állított gép a Softronic narancs-kék mozdonya volt, ami a GYSEV baleset miatt kiesett 1047 502-8-as Taurust pótolta. Az erdélyi magyarok azonban ezt a nevet nem szeretik, ehelyett inkább az Ázea és az Elektroputri az elterjedt. Az üvegszál-erősítésű homlokfallal épült új mozdonyokat, amiket az MMV, a CFR és a DB Schenker Rail állított forgalomba, UFO-nak nevezik.

Alkalmazásuk Magyarországon

Magyarországon 2014-ben az alábbi társaságok üzemeltették a CFR 40 sorozatot:

Számuk idehaza bőven meghaladja a MÁV 1047 sorozatét, sőt még a MÁV 480 sorozatét is.

További információk

Commons:Category:CFR Class 40
A Wikimédia Commons tartalmaz CFR 40 sorozat témájú médiaállományokat.
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/CFR_40_sorozat
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o CFR 40 sorozat

Villamosmérnöki és elektronikai alapfogalmak - elektronica.hu
čítajte viac na tomto odkaze: Villamos mozdonyok





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.