Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

MÁV 51 sorozat
MÁV 51 sorozat
MÁV EMI. osztály
MÁV 51 sorozat
MÁV V51 sorozat
Általános adatok
Gyártó Ringhoffer, Siemens–Schuckert
Gyártásban 1911.
Műszaki adatok
Tengelyelrendezés B'B'
Nyomtávolság 1 435 mm
Hajtókerék-átmérő 830 mm
Teljesítmény
Névleges 354 kW
Engedélyezett legnagyobb sebesség40 km/h
Ütközők közötti hossz10 340 mm
Magasság 4 650 mm
Szélesség 2 906 mm
Szolgálati tömeg45,5 t
Villamos vontatás
Áramnem 10 kV 15 3/4 Hz,
majd 12 kV 18 3/4 Hz
Áramellátás felsővezeték
SablonWikidataSegítség

Története

A MÁV EMI. osztályú mozdonyait 1911-ben gyártotta a prágai Ringhoffer és a magyar SiemensSchuckert cég a MÁV kezelésében álló VácBudapestGödöllő Helyiérdekű Villamos Vasút (VBG HÉV) számára. Az 1–4 pályaszámokon üzembe állt, de még abban az évben a MÁV új mozdonyjelölési rendszere szerint 51,001–004 sorozatjelre és pályaszámokra változtatott jelölésű mozdonyok bonyolították a teherforgalmat az 1911-ben villamosított RákospalotaVeresegyházGödöllő és Veresegyház–Vác vonalakon. 1931-ben a mozdonyok sorozatjele – tulajdonképpen helytelenül, hiszen négy hajtott kerékpárú típus – V51-re módosult. A második világháborúban a mozdonyokat elhurcolták, megsérültek. Ezért, valamint a háborúban megsemmisült felsővezeték-rendszer miatt a mozdonyok 1948-as hazatérésük után már nem álltak üzembe és 1951 áprilisában selejtezték őket.

Források

  • Malatinszky Sándor.szerk.: Dr. Kovács László: Vasúti vontató járművek (1900-1914)., Magyar vasúttörténet: 1900-tól 1914-ig (4. kötet). Budapest: Közlekedési Dokumentációs Kft. ISBN 963-552-314-9 (A teljes sorozat: ISBN 963-552-311-4) (1997) 
  • Pottyondy Tihamér. A magyar államvasutak mozdonyparkja, mozdonyainak szerkezeti fejlődése és a modern mozdonytipusok, A magyar államvasutak gépészeti műszaki közlései. Magyar Királyi Államvasutak (1918. november) 
  • Villányi György. A Magyar Államvasutak vontatójárműveinek jelölési- és pályaszámrendszerei., Vasúthistória Évkönyv 1993 
  • Villányi György. Vasúti járművek restitúciója, 1945–1955., Vasúthistória Évkönyv 1995 
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/MÁV_51_sorozat
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o MÁV 51 sorozat

Villamosmérnöki és elektronikai alapfogalmak - elektronica.hu
čítajte viac na tomto odkaze: Villamos mozdonyok





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.