A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
E-Fan | |
Gyártó | Airbus |
A Wikimédia Commons tartalmaz E-Fan témájú médiaállományokat. |
Az E-Fan az Airbus Csoport teljesen elektromos hajtású kísérleti repülőgépe, amely először 2014. március 11-én szállt fel Franciaországban. A repülőgép a dél-koreai Kokam gyár 250 V feszültségű lítiumion-akkumulátor-csoportját használja áramforrásul, mely az együléses gép pilótafülkéje mögött két oldalt elhelyezett légcsavar egyenként 30 kW teljesítményű motorjait táplálja. A repülőtéri guruláshoz és a felszállás segítéséhez a főfutót egy további 6 kW-os motor hajtja.
A repülőgép kísérleti példány, mellyel az elektromos hajtás elveit próbálják ki, gyakorlati alkalmazása nem lehetséges, mert a telepek mindössze egy órányi repülést tesznek lehetővé, ami a repülőtér közvetlen környékére korlátozza hatótávolságát. Minden eshetőségre felkészülve az akkumulátorok esetleges kimerülésekor ejtőernyővel lehet a gépet biztonságosan a földre tenni.
További tervek
Az Airbus Csoport 2050-ig kíván kifejleszteni egy hibrid hajtású utasszállító repülőgépet 70-80 ülőhellyel. A tervezett repülőgépet hat villamos hajtású csőlégcsavarral építenék, az elektromos energiát a felszálláskor és a repülés során egy központi gázzal üzemelő energiaforrás szolgáltatja, melynek károsanyag-kibocsátása és zaja kisebb, mintha minden egyes légcsavar külön hagyományos hajtással rendelkezne. Leszálláskor a légcsavarokat csak az akkumulátorokban tárolt elektromos energiával hajtanák.
Források
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.