Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Vita:Isztambul tömegközlekedése
Ez a szócikk a következő műhely(ek) cikkértékelési spektrumába tartozik:
Török témájú szócikkek (kitüntetett besorolás)
Közlekedéssel kapcsolatos szócikkek (kitüntetett besorolás)
Vasúttal kapcsolatos szócikkek (kitüntetett besorolás)

kérés

Kéne egy törökül tudó magyar, vagy magyarul tudó török lektorálni... Tud valaki ilyet? (angol üzenet a török wikiben?)--Rodrigó 2005. szeptember 19., 12:05 (CEST)Válasz

EnWikin en:User:Kiscica magyar és török bábelben is benne van, ha jól látom, épp a héten regisztrált a magyar wikiben User:Kiscica. Dobok neki egy mélt. -- CsTom 2005. szeptember 19., 14:26 (CEST)Válasz

éljen a wikinternacionálé!--Rodrigó 2005. szeptember 19., 14:33 (CEST)Válasz

Első bekezdés

Szerintetek közúti vasút hálózat vagy közúti vasúthálózat? Szerintem közúti vasúthálózat, de persze attól függetlenül a link az vonatkozhat a közúti vasútra, valahogy így közúti vasúthálózat vagy rosszul gondolom? Filoma 2005. szeptember 20., 18:42 (CEST)Válasz

Javítva közúti vasúthálózat-ra, szerintem is az a helyes. -- CsTom 2005. szeptember 29., 13:18 (CEST)Válaszválasz

Nem. A helyes kifejezés a közúti vasúti hálózat, mert ez fejezi ki, hogy a közúti vasútnak(villamosnak) van hálózata. A közúti vasúthálózat szimplán egy vasúthálózatot takar :) Javítottam, ha nem probléma. ;) --Mestska 2005. október 14., 20:03 (CEST)Válaszválasz

Mi alapján van a sorrend?szerkesztés

Nem látom, hogy mi alapján vannak felsorolva a járművek. -- nyenyec  2005. október 20., 23:04 (CEST)Válaszválasz

Eredetileg a Tünel és a Nosztalgia-villamos miatt indult az egész. Aztán, hamár, akkor bekerült a modern villamos is, mer' mér' ne. Akkor meg a többi villamos-jellegû cucc se maradhatott ki. No de busz nélkül nincs tömegközlekedés! Hoppá, itt víz is van, nosza elõ a kompokkal. Aztán eszembe jutott a Dolmus, bepasszítottam a busz mellé. A Libegõ meg csak érdekesség.
Jó így a sorrend? :-> -- CsTom 2005. október 21., 00:54 (CEST)Válaszválasz

Helyi közlekedés == tömegközlekedés?szerkesztés

A helyi közlekedés tömegközlekedést jelent? Mert hogyha nem, akkor hiányzik belőle a gondolom nem jelentéktelen személygépkocsiforgalom... -- nyenyec  2005. október 20., 23:06 (CEST)Válaszválasz

Igen, tömegközlekedés (csak sajnos a Tömegközlekedés sablon Magyarország specifikus :-( ). Szgk-k nem hiányoznak a cikkbõl :) -- CsTom 2005. október 21., 00:55 (CEST)Válaszválasz

Akkor csak hogy teljesen jól értem-e: a "helyi közlekedés"-be nem tartozik bele a taxi meg a szgk.? -- nyenyec  2005. október 21., 01:02 (CEST)Válaszválasz

Szerintem nem... Valahogy úgy képzelném, hogy a "~ közlekedése" tartalmaz mindent (bringától a repülõig), a "~ helyi közlekedése" csak azt, ami helyileg zajlik, vagyis == tömegközlekedés. (kocsival ~=taxi bárhova el lehet menni, a városi busszal nem fogsz elvezetni mondjuk Párizsig.) A reptér és a távolsági busz-állomás se itt, hanem az Isztambul cikkben van. -- CsTom 2005. október 21., 01:12 (CEST)Válaszválasz

Nem lenne egyértelműbb akkor azt írni, hogy "Isztambul tömegközlekedése"? Csak az ilyen, hozzám hasonlóan lassú felfogású olvasók kedvéért. :) -- nyenyec  2005. október 21., 01:46 (CEST)Válaszválasz

Végülis... :) Evolúcióilag így alakult. Ez az egész az Isztambul cikkben volt benne, ott volt értelme helyi és távolsági (ami szintén tömeg-) közlekedésrõl beszélni, oszt ezen meg rajtamaradt a helyi. Szerintem így is pont elég jó, kifejezi azt, hogy mirõl szól. De ha gondolod, mozgasd nyugodtan. Csak figyelj a linkekre is, szerencsére nincs sok :-> -- CsTom 2005. október 21., 12:35 (CEST)Válaszválasz

Megjegyzésekszerkesztés

Érdekes cikk. Megjegyzéseim lennének vele kapcsolatban:

Az első villamosok 1869. szeptember 3-án indultak el Isztambul utcáin a Tophane-Ortaköy vonalon. (Párizsban 1854, Londonban 1860 óta villamosozhatnak az emberek.) Itt villamos helyett érdemesebb lenne lóvasutat, esetleg közúti lóvasutat írni, a félreértések elkerülése végett.

A dolmuşok fix útvonallal, de menetrenddel nem rendelkező minibuszok Ezeket szokás magyarul iránytaxinak is hívni, a közel-keleti és kelet-európai országokban teljesen bevett a működésük, bár működésük erősen ellentmondásos, mivel általában a hivatalos közlekedési vállalat útvonalaival párhuzamosan közlekedő, így annak nyereségességét rontó vállalkozásokról van szó. Szokás angolul "paratrazit"-nak is hívni, ahol a "para-" előtag jelenthet "parlallel"-t (párhuzamost, alternatívot), de "parazitát" is. --NZA 2005. november 29., 17:50 (CET)Válaszválasz

Átalakításszerkesztés

A szócikket némileg átalakítottam, mert elkezdtem kibővíteni, új szócikkek születtek, így szükség volt egy struktúrálásra. – Timish levélboksz 2008. november 13., 14:36 (CET)Válaszválasz

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Vita:Isztambul_tömegközlekedése
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Vita:Isztambul tömegközlekedése

Villamosmérnöki és elektronikai alapfogalmak - elektronica.hu
čítajte viac na tomto odkaze: Tartalomszervezés

Special:CentralAutoLogin/start?type=1x1
Vita:Ékírás
Vita:Óceáni fehérfoltú cápa
Vita:Ópiumháborúk
Vita:100th Window
Vita:1956-os forradalom
Vita:1991-es karibi kupa
Vita:1991-es UNCAF-nemzetek kupája
Vita:1993-as UNCAF-nemzetek kupája
Vita:2018-as sakkolimpia
Vita:Abszint
Vita:Admiral Scheer (nehézcirkáló)
Vita:AEC Routemaster
Vita:Alejandro (dal)
Vita:Aleut-szigeteki hadjárat
Vita:Alexander von Krobatin
Vita:Amalfi
Vita:Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium
Vita:Angela Gheorghiu
Vita:Anna May Wong
Vita:Anoat
Vita:Anvar Szadat
Vita:Apollo holdjáró
Vita:Arisztotelész
Vita:Augustus római császár
Vita:Auxilia
Vita:Az ókori Róma helyőrségi csapatai
Vita:A bolgár újjászületés irodalma
Vita:A buddhizmus története
Vita:A vörös szoba álma
Vita:Baranyabán
Vita:Barlangrajz
Vita:Becsületrend (Franciaország)
Vita:Benjamin Britten
Vita:Benkő József (teológus)
Vita:Bestine
Vita:Bf 109
Vita:Bipoláris zavar
Vita:Bonnie Tyler
Vita:Bothawui
Vita:Boz Pity
Vita:Bruce Lee
Vita:Bruce Springsteen
Vita:Budapest éjszakai autóbuszvonal-hálózata
Vita:Buda visszafoglalása
Vita:Caernarfoni vár
Vita:Carl Maria von Weber
Vita:Castel del Monte
Vita:Cenk
Vita:Ceres (törpebolygó)
Vita:Cetcápa
Vita:Challenger-katasztrófa
Vita:Channel-szigeteki törpemamut
Vita:Chiara Lubich
Vita:Columbia-katasztrófa
Vita:Crossrail
Vita:Csang Hszüe-liang
Vita:Csi
Vita:Csillagászati színképelemzés
Vita:Csining
Vita:Dejr es-Selvít
Vita:Domenico Scarlatti
Vita:Elektromos gitár
Vita:Erkel Ferenc
Vita:Ernst Röhm
Vita:Erzsébet tér (Miskolc)
Vita:Etna
Vita:F–16 Fighting Falcon
Vita:Felucia
Vita:Feröer
Vita:Fernando Torres
Vita:Fogfejlődés
Vita:Freddie Mercury
Vita:Gáti Ödön
Vita:Görögország az első világháborúban
Vita:Gary Cooper
Vita:Georges Bizet
Vita:Georges Cuvier
Vita:George B. McClellan
Vita:Gibson Les Paul
Vita:Gioachino Rossini
Vita:Goldmark Károly
Vita:Guadalcanali hadjárat
Vita:Héraklész
Vita:Hóstát (Kolozsvár)
Vita:Habsburg–Lotaringiai Gizella főhercegnő
Vita:Habsburg–Lotaringiai Mária Krisztina főhercegnő
Vita:Habsburg–török háború (1663–64)
Vita:Hafré-piramis
Vita:Hamburg
Vita:Harckocsi
Vita:Harry Kane
Vita:Hatsepszut
Vita:Hattuszasz
Vita:Heinz Guderian
Vita:Helgolandi csata (1914)
Vita:Hermeiasz (uralkodó)
Vita:Hettita Birodalom
Vita:Hide
Vita:Hieronymus Bosch
Vita:Homorú pártázat
Vita:Horthy Miklós (kormányzó)
Vita:Hubay Jenő
Vita:Hugenották
Vita:I. Amenhotep
Vita:Iego
Vita:II. Amenhotep
Vita:III. Amenhotep
Vita:III. Napóleon francia császár
Vita:III. Thotmesz
Vita:Ikarus 260
Vita:Ikarus 280
Vita:Ikarus 280T
Vita:Ilulissat-jégfjord
Vita:Imad Zatara
Vita:India zászlaja
Vita:Inno Setup
Vita:Inoue Orihime
Vita:Isztambul
Vita:Isztambul tömegközlekedése
Vita:IV. Thotmesz
Vita:János angol király
Vita:Jüan Si-kaj
Vita:JAS 39 Gripen
Vita:Jay Chou
Vita:Jefferson Airplane
Vita:Jelling viking emlékei
Vita:Joanne (album)
Vita:John Bonham
Vita:Jojó
Vita:Josip Broz Tito
Vita:Jules Bianchi
Vita:Két Sólyom
Vita:Kínai írás
Vita:Kínai jóslócsont
Vita:Kínai sárkány
Vita:Kajmán-szigeteki labdarúgó-válogatott
Vita:Kanada
Vita:Kantoni nyelv
Vita:Kessel (Csillagok háborúja)
Vita:Khuzdul nyelv
Vita:Korélia
Vita:Korea történelme
Vita:Kronborg
Vita:Lítium
Vita:Lükurgosz (spártai arkhón)
Vita:Lecce
Vita:Led Zeppelin
Vita:Lefedőrendszer (számelmélet)
Vita:Lehár Ferenc
Vita:Leopárdfóka
Vita:Levelezési sakk
Vita:Litvánia történelme
Vita:Lopótök
Vita:Lotte Weimarban
Vita:Ludwig von Welden
Vita:Luka Modrić
Vita:Második kínai–japán háború
Vita:Másodrendű számtani sorozat
Vita:Méd Birodalom
Vita:Mỹ Lai-i mészárlás
Vita:Macbeth (film, 1971)
Vita:Macska
Vita:Magyar–török háború (1521–26)
Vita:Magyarország himnusza
Vita:Magyar belháború (1526–38)
Vita:Magyar szürke szarvasmarha
Vita:Makó díszpolgárainak listája
Vita:Marina Ivanovna Cvetajeva
Vita:Marx fivérek
Vita:Matera
Vita:Melki apátság
Vita:Menkauré-piramis
Vita:Metamorfoz
Vita:Michael Jordan
Vita:MiG–23
Vita:MiG–31
Vita:Mihail Nyikolajevics Tuhacsevszkij
Vita:Milánó
Vita:Mirage III
Vita:Miskolc tömegközlekedése
Vita:Miyavi
Vita:Mogul művészet
Vita:Monty Hall-paradoxon
Vita:Monty Python
Vita:Mosonyi Mihály
Vita:Mos Eisley
Vita:Mos Espa
Vita:Muhammad Balfas
Vita:Nándorfehérvári diadal
Vita:Nápoly
Vita:Naprendszer
Vita:Neimoidia
Vita:Nemesgázok
Vita:Neokantianizmus
Vita:New Routemaster
Vita:Niccolò Paganini
Vita:Nikolaus von Falkenhorst
Vita:Nine Inch Nails
Vita:Nubia
Vita:Olimpiai játékok




A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.