Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Vita:Ikarus 280T
Ez a szócikk a következő műhely(ek) cikkértékelési spektrumába tartozik:
Közlekedéssel kapcsolatos szócikkek (kitüntetett besorolás)
Budapest témájú szócikkek (kitüntetett besorolás)

Szovjetunió

Bocsánat, a kiemelési eljárásról lemaradtam, de úgy látom, megérdemelten megkapta, szép munka! Egy logikai jellegű kérdés merült fel bennem: A Szovjetunió szakaszban az események egy része már a Szovjetunió szétesése utáni, ennyiben nem pontos a szakaszcím. Észtország pl. ugyanabban az időszakban (1995-1996) már külön szakaszban jelenik meg. Ugyanígy Észtország mintájára (ahol csak használt beszerzés volt) Ukrajna is megjelenhetne a Bila Cerkvai trolikkal (amellett, hogy feljebb erre már van utalás), a teljesség kedvéért. – Antissimo vita 2017. március 16., 19:38 (CET)Válasz

@Antissimo: Egyetlen mondatért nem láttam értelmét egy Ukrajna fejezetnek, de a Szovjetunió után beírtam, hogy és Oroszország. – LaSza 🚍🚊🚎🚇 miben segíthetek? 2017. március 16., 19:50 (CET)Válasz

Teljesen jogos észrevétel, és lehet hogy az Oroszország jobb fejezetcím lenne, Szovjetunió nélkül. Kemenymate vita 2017. március 16., 20:55 (CET)Válasz

@LaSza: Köszönöm a pontosítást! Azért hoztam Észtországot példának, mert arról is kb. ugyanannyi infó van (a tartalma is kb. ugyanaz), és saját bekezdése van. A teljesség kedvéért ennyit Ukrajna is megérdemelne sztem. @Kemenymate: A Szovjetunió indokolt sztem, a bekezdés sora azokról az időkről szól. Az NDK-n is gondolkodtam, de az úgy gondolom rendben van így, ott is ez az időszak hangsúlyos, a beszerzések akkor történtek. – Antissimo vita 2017. március 17., 21:20 (CET)Válasz

@Antissimo: Szovjet beszerzésről nem igen tudunk beszélni, mert 2 darab próbakocsit kaptak a kérdéses rövid időszakban. A többi proto és a SZVARZ kocsik is már Oroszországként kerültek beszerzésre. NDK-t én is megtartanám így, az Ukrajna mellett elfogadható érv szól, hamarosan kap fejezetet. :) Kemenymate vita 2017. március 17., 23:13 (CET)Válasz

Most látom, hogy a saját szerkesztésem csapott be, a SZVARZ-nak logikailag feljebb kéne lennie, mivel valóban szovjet időben történt. :D Kemenymate vita 2017. március 17., 23:15 (CET)Válaszválasz
@Kemenymate: Így! ;) és köszönöm! – Antissimo vita 2017. március 18., 15:15 (CET)Válaszválasz

Forrásolatlan információszerkesztés

@Pzgulyas: A Wikipédia szabályai világosak, csak olyan infót lehet beírni a cikkbe, amik megfelelően alá vannak támasztva forrással. Ráadásul ez egy kiemelt cikk, ami többek között azért kapta a csillagot, mert minden állítására van forrás. Amit meg ellentmondásnak véltem, az hogy beírtad az 1990-es évek végét, holott a 400-asok már 1991-től jártak, így a 213-assal mit teszteltek az évtized végén? Kemenymate vita 2018. április 16., 19:48 (CEST)Válaszválasz

Bár lehet nem az évtized, hanem maga az 1990-es év második felét írtad. De ebben az esetben is kell rá forrás. Kemenymate vita 2018. április 16., 19:50 (CEST)Válaszválasz

Nem a '90-es évek végét írtam, hanem konkrétan 1990 végét.– Pzgulyas vita 2018. április 16., 20:00 (CEST)Válaszválasz

Szokatlan megfogalmazás, de mint mondtam, ehhez is kell forrás. Kemenymate vita 2018. április 16., 20:01 (CEST)Válaszválasz

Ha kell forrás, szerezz, nekem nincs olyan ismerősöm. Ki kell keresni a 213-as kocsi szervízadatait, abban biztosan kell lennie erre utalásnak. Akkoriban nagyon rá voltam kattanva a tömegközlekedés figyelésére, mert 1989-ben mentem középiskolába a Mechwartba, és bár a Tócóskertből oda is sétálhattam volna, ki nem hagytam volna, hogy menjek a Segnertől minden reggel egy megállót a 2-es trolival. Nagy szenzáció volt a 213-as feltűnése, mert azelőtt csak Budapesten utaztam Ikarus trolival, és mindig is sajnáltam, hogy Debrecenben nem járnak olyanok. A pályaszám beégett, mert elég könnyű megjegyezni a 13-as végződés miatt, ahol a 2-es meg pont a két szám között van. Már akkor sajnáltam, hogy valószínűleg csak kölcsönben van, mert az kb. egyértelmű volt a BKV-s kiírások nemeltávolítása miatt. Szegénynek a vége felé az egyik kívül lévő kubista-Budapest-címeres BKV-matricája eléggé lógott már. Emlékszem, ahogy az egyik Nyíregyházáról bejáró osztálytársamnak az "Itt ilyenek is vannak?" kérdésére lelkesen mutogattam a BKV-logókat (ő még soha nem járt azelőtt Budapesten), és sajnálkozva ábrándítottam ki, hogy csak egy van. Igazából nem értem, hogy a trolis weblapokon miért nincs sehol ez a dolog megemlítve, hiszen ezzel kezdődött a debreceni csuklós trolik története. – Pzgulyas vita 2018. április 16., 20:15 (CEST)Válaszválasz

Én elhiszem hogy így volt, megpróbálok rá valamit keresni, de egyelőre fogalmam sincs hol. Kemenymate vita 2018. április 16., 20:40 (CEST)Válaszválasz

Beírtam, amit találtam. Kemenymate vita 2018. április 16., 21:08 (CEST)Válaszválasz

Hmmm, akkor '89 lett volna, nem '90? Elvileg lehet. Igazából fiatalabb korában az embernek sokkal másabb az időérzékelése, képes később megcsalni. A három hónap is hosszabbnak tűnt. Biztosan emlékszem hólatyakos időszakra, mikor láttam a 213-ast Debrecenben, de azt hittem, egy évvel később volt. És sokkal hosszabbra is emlékeztem, mint három hónap, inkább hat vagy kilenc. De ha pontos a forrásod, elfogadom, az emlékezet elég képlékeny dolog, főleg 30 év távlatából. :-) Köszönöm szépen, hogy utánanéztél! – Pzgulyas vita 2018. április 17., 09:39 (CEST)Válaszválasz

Nem feltétlenül '89, ez inkább adminisztrációs dátum lehet, azaz valószínűleg ekkor érkezett meg Debrecenbe, de ettől még lehetett az, hogy utasforgalomban csak egy évvel később vett részt. Kemenymate vita 2018. április 17., 09:54 (CEST)Válaszválasz

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Vita:Ikarus_280T
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Vita:Ikarus 280T

Villamosmérnöki és elektronikai alapfogalmak - elektronica.hu
čítajte viac na tomto odkaze: Tartalomszervezés

Special:CentralAutoLogin/start?type=1x1
Vita:Ékírás
Vita:Óceáni fehérfoltú cápa
Vita:Ópiumháborúk
Vita:100th Window
Vita:1956-os forradalom
Vita:1991-es karibi kupa
Vita:1991-es UNCAF-nemzetek kupája
Vita:1993-as UNCAF-nemzetek kupája
Vita:2018-as sakkolimpia
Vita:Abszint
Vita:Admiral Scheer (nehézcirkáló)
Vita:AEC Routemaster
Vita:Alejandro (dal)
Vita:Aleut-szigeteki hadjárat
Vita:Alexander von Krobatin
Vita:Amalfi
Vita:Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium
Vita:Angela Gheorghiu
Vita:Anna May Wong
Vita:Anoat
Vita:Anvar Szadat
Vita:Apollo holdjáró
Vita:Arisztotelész
Vita:Augustus római császár
Vita:Auxilia
Vita:Az ókori Róma helyőrségi csapatai
Vita:A bolgár újjászületés irodalma
Vita:A buddhizmus története
Vita:A vörös szoba álma
Vita:Baranyabán
Vita:Barlangrajz
Vita:Becsületrend (Franciaország)
Vita:Benjamin Britten
Vita:Benkő József (teológus)
Vita:Bestine
Vita:Bf 109
Vita:Bipoláris zavar
Vita:Bonnie Tyler
Vita:Bothawui
Vita:Boz Pity
Vita:Bruce Lee
Vita:Bruce Springsteen
Vita:Budapest éjszakai autóbuszvonal-hálózata
Vita:Buda visszafoglalása
Vita:Caernarfoni vár
Vita:Carl Maria von Weber
Vita:Castel del Monte
Vita:Cenk
Vita:Ceres (törpebolygó)
Vita:Cetcápa
Vita:Challenger-katasztrófa
Vita:Channel-szigeteki törpemamut
Vita:Chiara Lubich
Vita:Columbia-katasztrófa
Vita:Crossrail
Vita:Csang Hszüe-liang
Vita:Csi
Vita:Csillagászati színképelemzés
Vita:Csining
Vita:Dejr es-Selvít
Vita:Domenico Scarlatti
Vita:Elektromos gitár
Vita:Erkel Ferenc
Vita:Ernst Röhm
Vita:Erzsébet tér (Miskolc)
Vita:Etna
Vita:F–16 Fighting Falcon
Vita:Felucia
Vita:Feröer
Vita:Fernando Torres
Vita:Fogfejlődés
Vita:Freddie Mercury
Vita:Gáti Ödön
Vita:Görögország az első világháborúban
Vita:Gary Cooper
Vita:Georges Bizet
Vita:Georges Cuvier
Vita:George B. McClellan
Vita:Gibson Les Paul
Vita:Gioachino Rossini
Vita:Goldmark Károly
Vita:Guadalcanali hadjárat
Vita:Héraklész
Vita:Hóstát (Kolozsvár)
Vita:Habsburg–Lotaringiai Gizella főhercegnő
Vita:Habsburg–Lotaringiai Mária Krisztina főhercegnő
Vita:Habsburg–török háború (1663–64)
Vita:Hafré-piramis
Vita:Hamburg
Vita:Harckocsi
Vita:Harry Kane
Vita:Hatsepszut
Vita:Hattuszasz
Vita:Heinz Guderian
Vita:Helgolandi csata (1914)
Vita:Hermeiasz (uralkodó)
Vita:Hettita Birodalom
Vita:Hide
Vita:Hieronymus Bosch
Vita:Homorú pártázat
Vita:Horthy Miklós (kormányzó)
Vita:Hubay Jenő
Vita:Hugenották
Vita:I. Amenhotep
Vita:Iego
Vita:II. Amenhotep
Vita:III. Amenhotep
Vita:III. Napóleon francia császár
Vita:III. Thotmesz
Vita:Ikarus 260
Vita:Ikarus 280
Vita:Ikarus 280T
Vita:Ilulissat-jégfjord
Vita:Imad Zatara
Vita:India zászlaja
Vita:Inno Setup
Vita:Inoue Orihime
Vita:Isztambul
Vita:Isztambul tömegközlekedése
Vita:IV. Thotmesz
Vita:János angol király
Vita:Jüan Si-kaj
Vita:JAS 39 Gripen
Vita:Jay Chou
Vita:Jefferson Airplane
Vita:Jelling viking emlékei
Vita:Joanne (album)
Vita:John Bonham
Vita:Jojó
Vita:Josip Broz Tito
Vita:Jules Bianchi
Vita:Két Sólyom
Vita:Kínai írás
Vita:Kínai jóslócsont
Vita:Kínai sárkány
Vita:Kajmán-szigeteki labdarúgó-válogatott
Vita:Kanada
Vita:Kantoni nyelv
Vita:Kessel (Csillagok háborúja)
Vita:Khuzdul nyelv
Vita:Korélia
Vita:Korea történelme
Vita:Kronborg
Vita:Lítium
Vita:Lükurgosz (spártai arkhón)
Vita:Lecce
Vita:Led Zeppelin
Vita:Lefedőrendszer (számelmélet)
Vita:Lehár Ferenc
Vita:Leopárdfóka
Vita:Levelezési sakk
Vita:Litvánia történelme
Vita:Lopótök
Vita:Lotte Weimarban
Vita:Ludwig von Welden
Vita:Luka Modrić
Vita:Második kínai–japán háború
Vita:Másodrendű számtani sorozat
Vita:Méd Birodalom
Vita:Mỹ Lai-i mészárlás
Vita:Macbeth (film, 1971)
Vita:Macska
Vita:Magyar–török háború (1521–26)
Vita:Magyarország himnusza
Vita:Magyar belháború (1526–38)
Vita:Magyar szürke szarvasmarha
Vita:Makó díszpolgárainak listája
Vita:Marina Ivanovna Cvetajeva
Vita:Marx fivérek
Vita:Matera
Vita:Melki apátság
Vita:Menkauré-piramis
Vita:Metamorfoz
Vita:Michael Jordan
Vita:MiG–23
Vita:MiG–31
Vita:Mihail Nyikolajevics Tuhacsevszkij
Vita:Milánó
Vita:Mirage III
Vita:Miskolc tömegközlekedése
Vita:Miyavi
Vita:Mogul művészet
Vita:Monty Hall-paradoxon
Vita:Monty Python
Vita:Mosonyi Mihály
Vita:Mos Eisley
Vita:Mos Espa
Vita:Muhammad Balfas
Vita:Nándorfehérvári diadal
Vita:Nápoly
Vita:Naprendszer
Vita:Neimoidia
Vita:Nemesgázok
Vita:Neokantianizmus
Vita:New Routemaster
Vita:Niccolò Paganini
Vita:Nikolaus von Falkenhorst
Vita:Nine Inch Nails
Vita:Nubia
Vita:Olimpiai játékok




A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.