A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Ausztria
Hello! Tudomásom szerint Ausztriának is van 24+6 db Gripenje. Üdv.DB
- Ausztria Eurofightert vett. --KGyST 2007. március 15., 00:36 (CET)
Szerintem ez a szakasz hibás!
A berepülés 1988-ban kezdődött meg, és 1996 decemberéig tartott. Két prototípus zuhant le a berepülési program alatt, az első 1998. februárjában, a második 1993. augusztusában, mindkettő a számítógépes irányítórendszer szoftverének problémái miatt.
A berepülés 96ig tartott, de az első tesztgép 98-ban zuhant le a második meg 93-ban...
Kennybalek 2007. február 16., 19:26 (CET)
Elütés: az első baleset nem 1998., hanem 1989...
--KGyST 2007. február 17., 23:04 (CET)
Üdv
Üdv. Jó lenne ha a magyar és a cseh Gripen verzió ki lenne részletezve, mert azért nagy a külömbség. pl. NATO kompatibilitás, fegyverzet, hadrendbe állás (2009-től HU), mennyiség: 14 db EBS HU C/D, 14 db EBS CZ C/D. célzóbezendezés (Gripen EBS HU-nál izraeli lézeres célzó berendezés). Rakéták is másak a más-más verziókhoz. Úgy ahogy az adott ország igényei megkívánják. Valamint NATO kötelékben való felajánlás. Ajánlom pl.a Gripen.hu, a bevetes.hu, a huaf.hu oldalakat. Ezzel bővebb és érdekesebb lehetne a cikk. ill. így lenne teljes. Persze a dél-afrikai Gripennel együtt, valamint India, Görögország is tervezi vételét, és Dánia, Norvégia is ilyen gépekkel cserélik le F-16-at. Üdv egy wiki olvasó. 2006. szeptember 3., 19:31+ajánlom a jetfly.hu-t is. 2006.szeptember 4., 15:26
India is jelezte, hogy vásárolna körülbelül 200 db-ot, és annak idején Romániát is megkörnyékezték. olvasó 2006.szeptember 7., 20:24
- A lapokat Ti is szerkeszthetitek, sőt ez ajánlott.
- A legfontosabb most a szűkös galéria kiegészítése lenne jogtiszta képekkel, a legfontosabbak lennének:
- A Gripen néhány fontosabb részegysége kifényképezve, pl. lokátor, hajtómű, gépágyú, pilótakabin -A és C is.
- Magyar és dél-afrikai gépekről képek
- Látványos, jellegzetes képek, pl. üzemelés autóutakról
- Üdv, --KGyST 2006. szeptember 9., 11:04 (CEST)
"a cseh légierő a Gripent csak légi harcra tervezi használni." Mert Magyarország mire?? (Egy laikus kérdése). misibacsi 2006. november 30., 20:09 (CET)
- Bombázásra? --Bcs78 2006. december 5., 22:36 (CET)
A Dél-Afrika fejezetnél kivettem az aktív lokátoros önirányításra vonatkozó linket. A légiharc-rakéta szócikk tartalmazza ezt is. --VargaA 2006. december 13., 11:29 (CET) Visszatettem, hogy az alfejezetcímre linkel, ez a tökéletes megoldás :) --KGyST 2006. december 14., 22:38 (CET)
Referálás eredményeszerkesztés
Wikipédia:Referálás/JAS 39 Gripen
Elírás?szerkesztés
Haditechnikai dolgokban nem vagyok járatos, ezért nem szerkesztettem át, de az Egyéb függesztmények résznél a Litening III Célmegjelelő konténer nem Lightning III Célmegjelelő konténer lenne (mint villám)? Tudtommal nincs olyan angol szó, hogy litening, bár lehetne szakszó is. VT 2007. január 22., 21:33 (CET)
Heló. csak azt szeretném megkérdezni, hogy mi hivatkozik a 40 db szlovén Gripenre. Honnan van a forrás? Mert a románt értem (arról hallottam már). De nem sok egy kicsit az a 40 gép Szlovéniának? (itt csak a gazdasági helyzetükre gondolok, mert hiába jól fejlődik az ország, a költségvetésük megengedi a közeljövőben 40 Gripen bérlését, vagy vásárlását?)... Előre is köszönöm a választ. Én01 2007. február 25., 14:50
- Ez ilyen marketingoptimizmus. A forrásokat betettem.
--KGyST 2007. február 25., 18:50 (CET)
- marketingoptimizmus? felvilágosítanál pontosan mi is az :) Én01 2007. március 2., 16:18
- Erősen bíznak, hogy eladják. Én nem. --KGyST 2007. március 2., 20:29 (CET)
- jah értem tehát a svédek bíznak benne, hogy ennyit eltudnak adni a szlovéneknek, de ez egyáltalán nem biztos. erről van szó? Én01 2007. március 3., 16:13
- Aha. --KGyST 2007. március 3., 18:24 (CET)
- Oké értem. kössz... Én01 2007. március 4., 12:36
Szerb Gripenszerkesztés
Üdv! Én úgy olvastam az angol wikin, a Szerbia hadereje szócikkben, a Szerb Légierőre utalva, hogy 2016 után lehet, hogy Szerbia 12 új Gripent vesz (ha nem az F-16-ost választja). Ha ez tényleg így van, lehet, hogy lehetne rá valamiféle kisebb utalást tenni itt a cikkben, persze nem túl messze menőt, hiszen 2016 még igen messze van, és lehet, hogy F-16-os lesz belőle, ha lesz egyáltalán.
- Üdv, az a helyzet, hogy ez egyelőre csak az angol Wikipédián van fent, ha lesz egyéb forrás, amit hivatkozhatok, akkor felteszem. --KGyST 2007. május 12., 22:23 (CEST)
Ok. persze. Érthető
Képfigyelmeztetésszerkesztés
A következő képeket törölték vagy törlésre jelölték a Commonson. Mielőtt eltávolítod a képet a szócikkből, ellenőrizd a commonsos lapját, hátha időközben visszavonták a törlési jelölést, vagy eleve tévedés volt. A kivett képet próbáld meg helyettesíteni egy másikkal.
Ezt az üzenetet a CommonsTicker írta.
- EPO törölte a(z) Image:AIR_JAS-39_Gripen_Behind_lg.jpg nevű képet: Copyvio;
-- CommonsTicker 2007. augusztus 5., 00:25 (CEST)
Vitalapi kacsaszerkesztés
> Napvilágot láttak olyan feltételezések is, hogy a nyolcvanas években tervezett futurisztikus amerikai kacsaszárnyú vadászrepülőgépek rajzait az amerikaiak konkurens európai tervezők félrevezetésére publikálták, és a kacsa elrendezés nem olyan kedvező, mint amilyennek állítják. <
Ez cégéres nagy butaság. Az orosz gépeken is van kacsa, a hátsó vízszintes vezérsíkot is meghagyva (ők ezt integrált tandem-triplán elrendezésnek nevezik). Az ilyen kialakítású Szuhoj-27 változatok könnyedén lemanőverezik az égről az F-22-eseket is. De a nagy harci tapasztalattal rendelkező zsidók is kacsaszárnyas gépeket építettek, pl. a Kfir vadászbombázók, vagy a Lavi, ami a Gripen-hez igen hasonló kialakítású volt. Továbbá az amerikai B-1B bombázóknak is utólag két kacsa bajusz lett a pilótafülke alá beépítve éppen azért, hogy a kismagasságú manőverező képességet javítsa.
Sőt, ha megnéztek egy Forma-1 közvetítést, a mostani Ferrari kocsiknak a pilótafülke két oldalán szintén kacsaszárny van beépítve. A 2008-as modelljükben ezek forgathatóak lesznek, hogy a versenyautót az aszfalton tartó leszorító erőt szabályozni tudják vele, így növelni tudják a kanyarokban a sebességet. 82.131.210.162 2007. augusztus 15., 18:41 (CEST)
csak egy kérdésszerkesztés
Üdv! Azt szeretném kérdezni, hogy a cikkben, a balti államoknál, a 12 db-ot, azt államonként, vagy közösen kell értelmezni? Én01 2008. január 28., 21:00
Gripen NG radarszerkesztés
Az AESA-radart az olaszok fogják gyártani, ES-05 Raven néven. cikkek: *http://htka.hu/2010/02/18/olasz-szem-et-az-ujgeneracios-gripennek/ ; http://www.ainonline.com/news/single-news-page/article/raven-radar-equipped-gripen-to-fly-by-year-end-1/
Felmerült az AESA-radar beépítése a régebben gyártott gépekbe is, ha igen konkrét tervek is vannak?
- Ez az egész szvsz elég képlékeny még, már többféle AESA-radar is felmerült. Biztos be lehet tenni a régebbi gépekbe is, ha van vevő, aki megfizeti. – KGyST vita 2010. március 4., 22:55 (CET)
Köszönöm, remélem lesz még pár rendszeresítő ország, bár jól tudom, hogy vannak a típusnak gyengéi, de több rendszeresítő több tapasztalat-lehetőséget is hordozhat, amivel talán csiszolhatók a gép képességei(főleg az új radarral). Rudolfo vita 2010. március 7., 20:20 (CET)
Kiemeltszavazás eredményeszerkesztés
Wikipédia:Javaslatok kiemelt szócikkekre/JAS 39 Gripen Szajci reci 2008. március 16., 20:55 (CET)
Hiányolom a cikkbölszerkesztés
Nem találom a cikkben, hogy harcértéke hogyan viszonyul a MIG-39 illetve az egyéb hasonló típusokhoz (Mirage, F-16). Vett már részt a típus éles légi harcban?
--Vigyory vita 2012. március 21., 17:24 (CET)
- A svédek egy négygépes kontingensben voltak a RED FLAG-on 2009 körül (vagy azóta minden évben, utána kell nézni) az USA-ban. Itt majdnem biztos, hogy volt nemhivatalos megmérkőzés az amerikai F-16C-kel és F-15C-kel, attól függően, hogy a svédek melyik csapatba voltak besorolva (vörösök, vagy kékek). Ez elég komplex légi hadgyakorlat, vívniuk kellett manőverező légiharcokat. A NATO-n belüliek közül a csehek gépei vesznek részt rendszeresen, a magyar gépek legutoljára 2007-ben voltak Szardínián, de mivel áprilisban zuhant le a svéd gép otthon, a teljes Gripen-flottára, így a magyarokéra is, +3 g-t maximalizáltak azokban az időkben. Magyarán nincs nyilvános információ, de mivel alul van „motorizálva” A-tól D-ig az összes változat, nem sok esélyük van kortársaikkal szemben manőverező légiharcban.
- „Éles légi harcban” még nem vett részt. A csehek 2009. május 1–augusztus 31. között a Baltikum feletti légi rendészet során akadtak össze orosz vadászgépekkel, de ez nem a légi harcokról szól. Viszont éles fegyverzettel védték a légteret.
- A MIG-39 pedig nem értelmezhető jelölés. Ha MiG-29-et jelentene, akkor esélytelen. A Fulcrumnak viszont BVR légiharcban nem lenne semmi esélye vele szemben... --Gyantusz vita 2012. március 24., 12:21 (CET)
Igen MIG39=MIG29 Csak tudod, azok a fránya melléütések
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
MediaWiki-vita:Gadget-catinsert.js
Sablonvita:Cikktörténet
Special:CentralAutoLogin/start?type=1x1
Szerkesztő:Bennó/tennivalók
Szerkesztő:Fauvirt/Wikipédia-vita:Növények műhelye/Szak-sarok
Szerkesztővita:Napur/Sági Ferenc
Vita:Ókori egyiptomi nevek
Vita:Önkényuralmi jelkép
Vita:2016-os magyarországi népszavazás
Vita:A–10 Thunderbolt II
Vita:A–12 Avenger II
Vita:A–7 Corsair II
Vita:Agárd
Vita:AH–1 Cobra
Vita:Alternatív gyógymód
Vita:Amerika Kapitány
Vita:A jövendő múlt napjai
Vita:B–1 Lancer
Vita:B–52 Stratofortress
Vita:B–58 Hustler
Vita:BAE Hawk
Vita:Batman
Vita:Batman: Arkham Elmegyógyintézet
Vita:Batman: A gyilkos tréfa
Vita:Blaise Pascal
Vita:Bonyhád
Vita:Bordásmedúzák
Vita:Budapest
Vita:Buran
Vita:C–130 Hercules
Vita:Cigánybűnözés
Vita:Csillagontó-galaxis
Vita:Dick Grayson
Vita:Első Gyurcsány-kormány
Vita:English Electric Lightning
Vita:Fényes kék változócsillag
Vita:Földön kívüli élet
Vita:F–104 Starfighter
Vita:F–105 Thunderchief
Vita:F–111 Aardvark
Vita:F–14 Tomcat
Vita:F–15 Eagle
Vita:F–16 Fighting Falcon
Vita:F–22 Raptor
Vita:F–35 Lightning II
Vita:F–4 Phantom II
Vita:F–5 Tiger II
Vita:F–8 Crusader
Vita:F/A–18 Hornet
Vita:FB-22 Strike Raptor
Vita:Fehér törpe
Vita:Francis Ciarán Tobin kiadatási ügye
Vita:Fun Home
Vita:Galaxis
Vita:Galaxishalmaz
Vita:Google kereső
Vita:Gotham City
Vita:Hőkapacitás
Vita:Harrier
Vita:Hatnapos háború
Vita:Hold
Vita:Holdlovag
Vita:IBEX
Vita:Iborfia
Vita:JAS 39 Gripen
Vita:JA 37 Viggen
Vita:Jorge Luis Borges
Vita:Kázmér és Huba
Vita:Közösülés
Vita:Kaposvár–Szigetvár-vasútvonal
Vita:Kaszkádgyorsító
Vita:Kraven utolsó vadászata
Vita:Kvantummechanika
Vita:Lakható övezet
Vita:Large Binocular Telescope
Vita:Leonardo da Vinci
Vita:Leonhard Euler
Vita:Lost in the Andes
Vita:Magyarországi tiltakozások 2006 őszén
Vita:Matoltsy-harccsoport
Vita:MD 452 Mystère
Vita:Medgyessy-kormány
Vita:MiG–19
Vita:MiG–21
Vita:MiG–23
Vita:MiG–25
Vita:MiG–29
Vita:MiG–31
Vita:Minószi civilizáció
Vita:Mirage 2000
Vita:Mirage F1
Vita:Mirage III
Vita:Mirage IV
Vita:Nagy György (műsorvezető)
Vita:Neandervölgyi ember
Vita:Nemi szelekció
Vita:Neutroncsillag
Vita:Optika
Vita:Pákozdi csata
Vita:Pánspermia
Vita:PageRank
Vita:Persepolis (képregény)
Vita:Phoenix űrszonda
Vita:Planetary
Vita:Precesszió
Vita:Radioaktivitás
Vita:Rafale
Vita:RAH–66 Comanche
Vita:Raszta kultúra
Vita:Rohan
Vita:RSA-eljárás
Vita:RSS
Vita:Sötét anyag
Vita:SEPECAT Jaguar
Vita:Seregélyes (Magyarország)
Vita:SETI
Vita:SR–71 Blackbird
Vita:Sydney Pollack
Vita:Szcientológia
Vita:Szent fityma
Vita:Szmolenszki légi katasztrófa
Vita:Szu–15
Vita:Szu–24
Vita:Szu–25
Vita:Szu–27
Vita:Szu–30
Vita:Szupernóva
Vita:Törpegalaxis
Vita:Tejútrendszer
Vita:Teréz körúti robbantás
Vita:Terror
Vita:Terrorizmus
Vita:Tiszaeszlári vérvád
Vita:U–2
Vita:UFO
Vita:Vál
Vita:Varga Imre (szobrász)
Vita:Vasvári Pál Gimnázium (Székesfehérvár)
Vita:Villeneuve-la-Garenne
Vita:Weimarizálódás
Vita:Wonder Woman
Vita:XB–70 Valkyrie
Vita:Zsidó holokauszt Magyarországon
Wikipédia-vita:Átnevezés
Wikipédia-vita:Cikkértékelési műhely/Bot
Wikipédia-vita:Cikkértékelési műhely/Index
Wikipédia-vita:IRC
Wikipédia-vita:MediaWiki
Wikipédia-vita:Nem szabad tartalom felhasználása
Wikipédia:Wikipédia-tükrözések
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.