Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Vita:F/A–18 Hornet
Ez a szócikk a következő műhely(ek) cikkértékelési spektrumába tartozik:
Hadtudományi szócikkek (jól használható besorolás)
Repüléssel kapcsolatos szócikkek (jól használható besorolás)

Csak a lenyeg maradt ki a cikkbol

A Hornet nem a legjobb vadászgép, még csak nem is igazán jó. Nem a leggyorsabb, nem a legnagyobb képességűek a rakétái és a radarja, nem a legnagyobb a hatótávja, stb. A Hornet csak két dolgot tud, de azt nagyon - amiről sajnos szó sem esik a szócikkben, pedig kellene.

- Megbízhatóság: Az F-5 alapján kifejlesztett F-18 a valaha volt legmegbízhatóbb vadászrepülőgép, igen ritka a meghibásodás. Ez nagyon sokat jelent a szolgálatban, pl. kisebb képességei ellenére ki tudta váltani az F-14 Tomcat-et - ami bizony ritkán szállt fel úgy, hogy leszállásig valamilyen komoly meghibásodást ne szedett volna össze. Rendszeresen előfordult, hogy mire kiért a Tomcat az őrjáratozási légtérbe, a radarját már nem tudta beindítani (korai hetvenes évek félvezetős technikája, első integrált áramkörök, DSP-k). Na ilyen eset a Hornetnél nincs, az orosz technikánál pedig két nagyságrenddel megbízhatóbb (pl. finn MiG-21 <--> F-18 összevetés). Ha mégis kell, bármi gyorsan kicserélhető rajta, pl. sugárhajtómű ki-be, régi leállításától az új tesztindításig laza tempóban 45 perc.

- Alacsony karbantartási igény: A repülőgépeket a ténylegesen bekövetkező meghibásodásoktól függetlenül, minden repülés után, sőt repülés nélküli napokon is TMK-zni kell. A Hornet ebben is király, hiába van két hajtóműve, alig kell vele foglalkozni, minimális az egy repült órára előírt szerelői munkaóra és a modulok logikusan vannak benne, köszönhetően az előd F-5 vadászgép tanulságainak. Az F-18 által felváltott Tomcat-et még éjjel-nappal szerelték, hogy menjen - ma ehhez képest egy Hornet-mechanikus unatkozik az anyahajón.

Ezért van az, hogy a US Navy szó nélkül átvette a Super Hornetet, pedig egy csúnya tervezési hiba miatt a gép sokkal lassabb az előírtnál - a szárnypilonokat ugyanis kifelé csálán fordítva kellett felszerelni, nehogy a függesztmények kioldáskor nekimenjenek a géptörzsnek. A US Navy ezzel nem foglakozik, mert tudja, hogy háborúban a gépek "papír képességei" keveset számítanak. Az a lényeg, hogy működőképesen fel tudjon szállni és elinduljon a feladatra - ebben pedig az egész Hornet gépcsalád verhetetlen. 91.83.24.130 (vita) 2008. október 7., 23:09 (CEST)Válasz

Semmi probléma, még beleírhatod a cikkbe  :) – KGyST vita 2008. október 7., 23:18 (CEST)Válasz
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Vita:F/A–18_Hornet
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Vita:F/A–18 Hornet

Villamosmérnöki és elektronikai alapfogalmak - elektronica.hu
čítajte viac na tomto odkaze: Tennivalók





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.