A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Ezt a szócikket be kellene dolgozni a Clash Royale szócikkbe. A bedolgozás után ezt a cikket törölni kell, vagy – amennyiben a szócikk címe előfordulhat a keresésben – átirányítássá alakítani. A megbeszélésbe a vitalapon kapcsolódhatsz be. |
A Clash Royale egy ingyenes, valós idejű, stratégiai videójáték, amelyet a Supercell nevű játékcég fejlesztett és adott ki. A játék kártya-, toronyvédelmi-, és online multiplayer battle aréna játékokból merített elemekből áll. A játékot 2016. március 2-án adták ki. A Clash Royale a kiadás után kevesebb, mint egy évvel elérte az 1 billió dolláros jövedelmet.
Clash Royale | |
Fejlesztő | Supercell |
Kiadó | Supercell |
Forgalmazó | Supercell |
Platformok |
Android IOS |
Kiadási dátum | 2016. március 2. |
Verzió | 3.2.4 |
Legfrissebb kiadás | |
Stabil | |
Magyar nyelvű kiadás | Nincs |
Műfaj |
Tower Defense Valós idejű stratégiai játék MMOG Stratégiai Videójáték |
Játékmódok |
MMOG Többjátékos Videójáték |
USK-besorolás | USK 6 |
Adathordozó |
|
A Clash Royale weboldala | |
Sablon • Wikidata • Segítség |
A játék lényege
A Clash Royale egy tower rush alapú videójáték, amely két vagy négy játékos (1v1 vagy 2v2) által játszott meccsekből áll, melyek célja, hogy az ellenfél minél több tornyát ledöntsük (a "King Tower" (a "Király Tornya") ledöntésével azonnal nyerhetünk). Minden torony ledöntéséért egy-egy koronát kapunk. Három perc után ha mindkét játékosnak/csapatnak ugyanannyi koronája van, a meccs folytatódik egy két perces overtime-mal, ahol az a játékos/csapat, amely először dönti le az ellenfél egyik tornyát, azonnal nyer. Ha egy tornyot se döntenek le a játékosok/csapatok az overtime alatt, akkor a legalacsonyabb élettel rendelkező torony tulajdonosa(I) nyer(nek). Ha két bármely toronynak megegyezik az életereje, akkor a meccs döntetlen lesz és semelyik játékos/csapat sem kap kupát (a kupákról később bővebben).
Szintfejlődés
Tornyok fejlesztése
Az egyes tornyok erősségét a játékosok szintje határozza meg. A játékosok XP segítségével tudnak szintet fejlődni.
Szint | Életerő | Sebzés | Átlagos sebzés
másodpercenként |
Támadási
sebesség |
Sebzés
hatótávolsága |
Célpontok |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2,400 | 50 | 50 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
2 | 2,568 | 54 | 54 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
3 | 2,736 | 58 | 58 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
4 | 2,904 | 62 | 62 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
5 | 3,096 | 67 | 67 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
6 | 3,312 | 72 | 72 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
7 | 3,528 | 78 | 78 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
8 | 3,768 | 84 | 84 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
9 | 4,008 | 90 | 90 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
10 | 4,392 | 99 | 99 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
11 | 4,824 | 109 | 109 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
12 | 5,304 | 119 | 119 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
13 | 5,832 | 131 | 131 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
Szint | Életerő | Sebzés | Átlagos sebzés
másodpercenként |
Támadási
sebesség |
Sebzés
hatótávolsága |
Célpontok |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1,400 | 50 | 62 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
2 | 1,512 | 54 | 67 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
3 | 1,624 | 58 | 72 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
4 | 1,750 | 62 | 77 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
5 | 1,890 | 67 | 83 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
6 | 2,030 | 72 | 90 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
7 | 2,184 | 78 | 97 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
8 | 2,352 | 84 | 105 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
9 | 2,534 | 90 | 112 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
10 | 2,786 | 99 | 123 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
11 | 3,052 | 109 | 136 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
12 | 3,346 | 119 | 148 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
13 | 3,668 | 131 | 163 | 1 másodperc | 7 tile | Repülő & Gyalogos |
Szint | A következő szinthez
szükséges XP |
Ehhez és az előző szintekhez
szükséges XP összesítve |
---|---|---|
1 | 20 | 0 |
2 | 50 | 20 |
3 | 100 | 70 |
4 | 200 | 170 |
5 | 400 | 370 |
6 | 1,000 | 770 |
7 | 2,000 | 1,770 |
8 | 5,000 | 3,770 |
9 | 10,000 | 8,770 |
10 | 30,000 | 18,770 |
11 | 40,000 | 48,770 |
12 | 80,000 | 88,770 |
13 | Nincs következő szint | 168,770 |
XP szerzése
XP-t a játékosok kártyák adományozása és kártyák fejlesztése segítségével tudnak szerezni.
Szint | Common | Rare | Epic | Legendary |
---|---|---|---|---|
1 | ||||
2 | 4 | |||
3 | 5 | |||
4 | 6 | 6 | ||
5 | 10 | 10 | ||
6 | 25 | 25 | ||
7 | 50 | 50 | 25 | |
8 | 100 | 100 | 100 | |
9 | 200 | 200 | 200 | |
10 | 400 | 400 | 400 | 250 |
11 | 600 | 600 | 600 | 600 |
12 | 800 | 800 | 800 | 800 |
13 | 1,600 | 1,600 | 1,600 | 1,600 |
Összesen | 3,800 | 3,791 | 3,725 | 3,250 |
Star Pointok
A legnagyobb szint a 13-as. Ha egy játékos eléri a 13-as szintet, akkor XP helyett Star Pontokat kap kártyák adományozásáért és fejlesztéséért. A játékosok Star Pontok segítségével fejleszthetik a maximális szintű kártyáik Star Szintjét, új kinézetet, egy arany színű keretet és speciális effekteket adva a kártyáknak. Egy kártyának maximum 3 Star Szintje lehet, de egyes kártyáknak csak egy vagy kettő van, viszont a fejlesztők új Star Szinteket raknak a játékba minden fejlesztésben.
Star Szint | Szükséges Star Pontok |
---|---|
1 | 10,000 |
2 | 15,000 |
3 | 20,000 |
Összesen | 45,000 |
Kártyák
Kártyapakli
Az egyes troop-ok (katonák), spell-ek (bűbájok) és építmények kártyákként vannak ábrázolva. Az egyes csaták előtt a játékosoknak egy deck-et (kártyapaklit) kell készíteniük 8 különböző kártya segítségével, amiket arra használnak, hogy védekezzenek az ellenfél ellen és megtámadják őket. Egy játék elején mindkét játékos 4, a deck-jében szereplő 8 kártya közül véletlenszerűen kiválasztott kártyával indít. Ezek a kártyák a deck-ben szereplő bármely kártyák lehetnek, kivéve a Mirror és az Elixir Collector.
Elixir
Minden kártya kijátszása egy bizonyos számú elixirbe kerül. A játékosok 5 elixirrel indítják a meccset és minden 2.8 másodpercben szereznek egy újabb elixirt, amíg el nem érek a maximumot, a 10 elixirt. A csata utolsó 60 másodpercében és az overtime első percében a játékosok 1.4 másodpercenként szereznek elixirt, az overtime utolsó, 2. percében pedig 0.7 másodpercenként.
Kártyák kijátszása
Ha a játékos egy kártyát kijátszott, akkor egy új kártya kerül a 4, a kezében lévő kártya közé. Legelőször a kártyák véletlenszerűen kerülnek a játékos kezébe, de miután minden kártyát legalább egyszer kijátszott, a kijátszás sorrendjében kapja meg őket újra.
Kártyák ritkasága
A játékban jelenleg 4 különböző kártyaritkasági típus van: Common, Rare, Epic és Legendary. Minél nagyobb egy kártya ritkasága, annál nehezebben szerezhetők meg, fejleszthetők és annál nagyobb szintről indulnak.
- Common: 1-13
- Rare: 3-13
- Epic: 6-13
- Legendary: 9-13
Kártyák fejlesztése
Itt van két táblázat arról, hogy mennyi kártya és arany szükséges az egyes ritkaságú kártyák egyes szintekre való fejlesztéséhez:
Kártyaszint | Common | Rare | Epic | Legendary |
---|---|---|---|---|
1 | 1 | |||
2 | 2 | |||
3 | 4 | 1 | ||
4 | 10 | 2 | ||
5 | 20 | 4 | ||
6 | 50 | 10 | 1 | |
7 | 100 | 20 | 2 | |
8 | 200 | 50 | 4 | |
9 | 400 | 100 | 10 | 1 |
10 | 800 | 200 | 20 | 2 |
11 | 1,000 | 400 | 50 | 4 |
12 | 2,000 | 800 | 100 | 10 |
13 | 5,000 | 1,000 | 200 | 20 |
Összesen | 9,586 | 2,586 | 386 | 36 |
Kártyaszint | Common | Rare | Epic | Legendary |
---|---|---|---|---|
1 | ||||
2 | 5 | |||
3 | 20 | |||
4 | 50 | 50 | ||
5 | 150 | 150 | ||
6 | 400 | 400 | ||
7 | 1,000 | 1,000 | 400 | |
8 | 2,000 | 2,000 | 2,000 | |
9 | 4,000 | 4,000 | 4,000 | |
10 | 8,000 | 8,000 | 8,000 | 5,000 |
11 | 20,000 | 20,000 | 20,000 | 20,000 |
12 | 50,000 | 50,000 | 50,000 | 50,000 |
13 | 100,000 | 100,000 | 100,000 | 100,000 |
Összesen | 185,625 | 185,600 | 184,400 | 175,000 |
A kártyák adatai
Itt egy lista az összes kártya Tournament Standard-es (azaz 9-es szintű) adatáról: