Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

2019-es Formula–E Róma nagydíj
Olaszország 2019-es Róma nagydíj
Az évad 7. versenye a 13-ból
a 2018–2019-es Formula–E bajnokságon.
A pálya
A pálya
Versenyadatok
Dátum április 13.
Hivatalos elnevezés 2019 GEOX Rome E-Prix
Helyszín Róma
Versenypálya2,870 km
Körök 29
Pole-pozíció
VersenyzőGER André Lotterer
(DS Techeetah)
Idő 1:29,761
Leggyorsabb kör
VersenyzőFRA Jean-Éric Vergne
(DS Techeetah)
Idő1:31,016 (27. a(z) 29-ből)
Dobogó
ElsőNZL Mitch Evans
(Panasonic Jaguar Racing)
MásodikGER André Lotterer
(DS Techeetah)
HarmadikBEL Stoffel Vandoorne
(HWA Racelab)

A 2019-es Róma nagydíjat április 13-án rendezték. Ez volt a 7. verseny a szezonban.[1] A futamot egy előzésnek köszönhetően Mitch Evans nyerte a Jaguarral, aki a világbajnokság ezen szakaszáig az összes futamon pontszerző volt.[2] Az ezüstérmes a pole-ból rajtoló André Lotterer lett, míg a harmadig Stoffel Vandoorne, akinek ez volt az első dobogója a szériában.[3]

Időmérő

Előzmények

A verseny előtti hétvégén a Panasonic Jaguar csapata és Nelson Piquet Jr. bejelentette, hogy felbontják a szerződésüket egymással és a brazil pilóta azonnali hatállyal távozik a csapattól, helyére pedig az előző években a Virgin pilótájaként szereplő Alex Lynn érkezett.[4][5] Ezen kívül a Dragon bejelentette, hogy Felipe Nasr kihagyja a Római ePrix-t és helyére kizárólag erre a hétvégére Maximilian Günther ül be, ugyanis Nasrnak kötelezettsége volt a WeatherTec SportsCar long beach-i hétvégéjén.[6]

A végleges rajtrács:
Az időmérő elejét, vagyis a Q1-et és a Q2-őt esős/felszáradó pályán rendezték. Ennek köszönhetően teljesen felborult az erősorrend és a bajnokoi tabella elején lévő versenyzők csak a TOP10-en kívülről indultak, mivel a pilóták a bajnoki tabella aktuális állása alapján 5-ös csoportokban gurulnak pályára. Külön kiemelendő, hogy mindkét Geox Dragon-autó bekerült a Superpole-ba a legjobb 6 közé. André Lotterer utolsó körén hibázott, a német előtt pedig Mitch Evans futotta a legjobb kört. Lotterer ennek ellenére is megszerezte az első rajtkockát, életében először. Mindeközben Alexander Sims még a Q1-ben hibázott és mért idő nélkül zárt, a mezőnyben egyedüliként.

Helyezés Rajtszám Versenyző Csapat Idő Különbség
1 36 GER André Lotterer DS Techeetah 1:32,123
2 20 NZL Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 1:32,483 +0,360
3 7 ARG José María López Geox Dragon Racing 1:32,906 +0,783
4 5 BEL Stoffel Vandoorne HWA Racelab 1:33,233 +1,110
5 6 GER Maximilian Günther Geox Dragon Racing 1:35,640 +3,517
6 23 SUI Sébastien Buemi Nissan e.dams 1:07,670 +4,208
7 48 SUI Edoardo Mortara Venturi 1:30,397
8 4 NED Robin Frijns Envision Virgin Racing 1:30,422 +0,025
9 94 GER Pascal Wehrlein Mahindra Racing 1:30,609 +0,212
10 19 BRA Felipe Massa Venturi 1:30,623 +0,226
11 22 GBR Oliver Rowland Nissan e.dams 1:30,723 +0,326
12 28 POR António Félix da Costa BMW i Andretti Motorsport 1:30,804 +0,407
13 2 GBR Sam Bird Envision Virgin Racing 1:30,880 +0,483
14 11 BRA Lucas di Grassi Audi Sport ABT Schaffler 1:30,977 +0,580
15 17 GBR Gary Paffett HWA Racelab 1:30,980 +0,583
16 25 FRA Jean-Éric Vergne DS Techeetah 1:31,016 +0,619
17 66 GER Daniel Abt Audi Sport ABT Schaffler 1:31,043 +0,646
18 16 GBR Oliver Turvey NIO Formula E Team 1:31,043 +0,646
19 64 BEL Jérôme d’Ambrosio Mahindra Racing 1:31,192 +0,795
20 8 FRA Tom Dillmann NIO Formula E Team 1:31,220 +0,823
21 3 GBR Alex Lynn Panasonic Jaguar Racing 1:39,657 +9,260
22 27 GBR Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport Idő nélkül Idő nélkül

Megjegyzések:

  • 1: - Pascal Wehrlein 5 rajthelyes büntetést kapott, mert túl gyorsan hajtott a piros zászlós periódus alatt.
  • 2: - Alex Lynn idejét törölték, teljesítmény túllépés miatt.

Futam

FanBoost

# Rajtszám Versenyző Csapat
1 28 POR António Félix da Costa BMW i Andretti Motorsport
2 66 GER Daniel Abt Audi Sport ABT Schaffler
3 11 BRA Lucas di Grassi Audi Sport ABT Schaffler
4 23 SUI Sébastien Buemi Nissan e.dams
5 5 BEL Stoffel Vandoorne HWA Racelab

Futam

Helyezés Rajtszám Versenyző Csapat Kör Idő/Kiesés oka Rajthely Pont
1 20 NZL Mitch Evans Panasonic Jaguar Racing 29 1:33:51,140 2 25
2 36 GER André Lotterer DS Techeetah 29 +0,979 1 21
3 5 BEL Stoffel Vandoorne HWA Racelab 29 +6,399 4 15
4 4 NED Robin Frijns Envision Virgin Racing 29 +9,181 8 12
5 23 SUI Sébastien Buemi Nissan e.dams 29 +9,778 6 11
6 22 GBR Oliver Rowland Nissan e.dams 29 +11,262 10 8
7 11 BRA Lucas di Grassi Audi Sport ABT Schaffler 29 +24,40 13 6
8 64 BEL Jérôme d’Ambrosio Mahindra Racing 29 +28,633 19 4
9 28 POR António Félix da Costa BMW i Andretti Autosport 29 +30,651 11 2
10 94 GER Pascal Wehrlein Mahindra Racing 29 +30,735 14 1
11 2 GBR Sam Bird Envision Virgin Racing 29 +32,272 12
12 3 GBR Alex Lynn Panasonic Jaguar Racing 29 +42,238 21
13 16 GBR Oliver Turvey NIO Formula E Team 29 +48,616 18
14 25 FRA Jean-Éric Vergne DS Techeetah 29 +49,732 16
15 8 FRA Tom Dillmann NIO Formula E Team 29 +52,253 20
16 7 ARG José María López Geox Dragon Racing 29 +1:10,373 3
17 27 GBR Alexander Sims BMW i Andretti Motorsport 29 +1:11,373 22
18 66 GER Daniel Abt Audi Sport ABT Schaffler 28 Elektronika 17
19 6 GER Maximilian Günther Geox Dragon Racing 28 Energiarendszer 5
Ki 19 BRA Felipe Massa Venturi 11 Kardántengely 9
Ki 48 SUI Edoardo Mortara Venturi 8 Kardántengely 7
Ki 17 GBR Gary Paffett HWA Racelab 1 Ütközés 15

Megjegyzések:

  • a: - António Félix da Costa 5 másodperces büntetést kapott az alul töltött akkumulátoráért.
  • b: - Jean-Éric Vergne 37 másodperces büntetést kapott, mert túl gyorsan ment a teljes pályás sárga zászló alatt.
  • c: - Maximilian Günther 5 másodperces büntetést kapott, mert túl gyorsan ment a teljes pályás sárga zászló alatt és egy 37 másodperces büntetést is, mert megsértette a támadási üzemmód szabályait.
  • d: - +3 pont a pole-pozícióért.
  • e: - +1 pont a leggyorsabb körért.

A világbajnokság állása a verseny után

(Teljes táblázat)

H Versenyzők Pont H Konstruktőrök Pont
1. BEL Jérôme d'Ambrosio 65 1. CHN DS Techeetah 116
2. POR António Félix da Costa 64 2. GBR Envision Virgin Racing 109
3. GER André Lotterer 62 3. IND Mahindra Racing 102
4. NZL Mitch Evans 91 4. GER Audi Sport ABT Schaffler 102
5. BRA Lucas di Grassi 58 5. USA BMW i Andretti Motorsport 82
  • Jegyzet: Csak az első 5 helyezett van feltüntetve mindkét táblázatban.

Jegyzetek

  1. Bence, Boa: Minden, amit a Róma ePrix-ről tudni érdemes! • Racingline.hu (magyar nyelven). Racingline.hu, 2019. április 13. (Hozzáférés: 2019. április 14.)
  2. Péter, Vámosi: Evans megszerezte a Jaguar első győzelmét! • Racingline.hu (magyar nyelven). Racingline.hu, 2019. április 13. (Hozzáférés: 2019. április 14.)
  3. Evans hajmeresztő csatában győzte le Lotterert (hu-HU nyelven). Formula.hu. (Hozzáférés: 2019. április 14.)
  4. Piquet távozik a Jaguar Formula E csapatától, Lynn érkezik a helyére! (magyar nyelven). hu.motorsport.com. (Hozzáférés: 2019. április 12.)
  5. Piquet Jr. azonnali hatállyal kiszáll a Jaguarból és a Formula-E-ből (hu-HU nyelven). Formula.hu. (Hozzáférés: 2019. április 12.)
  6. Dávid, Hegedűs: Formula E: Nasr kihagyja Rómát, Günther helyettesíti • Racingline.hu (magyar nyelven). Racingline.hu, 2019. március 26. . (Hozzáférés: 2019. április 12.)

További információk

  • Sport Sportportál • összefoglaló, színes tartalomajánló lap
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/2019-es_Formula–E_Róma_nagydíj
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o 2019-es Formula–E Róma nagydíj

Villamosmérnöki és elektronikai alapfogalmak - elektronica.hu
čítajte viac na tomto odkaze: Formula–E





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.