Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

71-407
71-407
71-407-es villamos Nyizsnyij Novgorodban
71-407-es villamos Nyizsnyij Novgorodban
Gyártási adatok
Gyártó Uraltranszmas
Gyártásban 2013-tól
Utasparaméterek
Szállítható személyek száma190 fő
Ülőhelyek száma27 db
Méretek
Össztömeg20,5 t kg
Hossz15 900 mm
Szélesség2500 mm
Magasság3055 mm
Forgócsaptávolság7460 mm
Kerékátmérő706 mm
Műszaki adatok
Engedélyezett sebesség75 km/h
Ajtók száma3 db
Motor 4 db ATCSD–225–4UHL2 aszinkron motor
Vontatási feszültség 550 V
Tengelyek száma 4
Teljesítmény4×54 kW LE
A Wikimédia Commons tartalmaz 71-407 témájú médiaállományokat.

A 71-407[1] (vagy gyári jelzéssel UTM–7) részlegesen alacsonypadlós orosz villamos, melyet 2009-től gyárt a jekatyerinburgi Uraltranszmas vállalat. A villamoskocsi négytengelyes kialakítású, négy darab aszinkron vontatómotorral ellátva. Továbbfejlesztett változata a teljes egészében alacsonypadlós 71-409-es típusú villamos.

A magaspadlós 71-405-ös típus továbbfejlesztett változta, melyet 2008-ban terveztek. A legfőbb különbség az elődjéhez képest, hogy a villamos középső részét alacsonypadlóssá alakították. Az utastérben az alacsonypadlós rész a teljes terület 39%-át teszi ki. Prototípusa 2009-ben készült el, melyet a Nyizsnyij Tagil-i Magisztral közlekedési kiállításon mutattak be. Sorozatgyártása 2013-ban kezdődött.

Szóló kocsiként és kétkocsis szerelvényként is használják. A villamost a Tatra T3-on is használt kapcsolóberendezéssel megegyező rendszerű kapcsólóval szerelték fel.

2014-ben jelent meg a módosított változata, a 71-407-01-es modell. Elsősorban a külső megjelenésében változott, módosított homlokfallal készült a karosszéria, valamint több részegységét kompozit műanyagból gyártották.

2018-ig 125 db-t készítettek. A villamost kilenc vidéki orosz nagyvárosban állították üzembe. Nagyobb mennyiségben Nyizsnyij Novgorodban, Kazanyban, Tulában, Nyizsnyij Tagilban és Kolomnában használják. Jekatyerinburgban csak próbaüzemben fut néhány darab. Volgográdban egy példányt teszteltek a 71-407-01-es modellből,[2] de visszaadták a gyártónak. Szentpétervárra szintén egy darab 71-407-01-es került próbaüzem céljából. Néhány darab üzemel Novocserkasszkban és Krasznodarban is.[3]

Jegyzetek

  1. Az orosz vasúti járművek gyártmányjelzési rendszere alapján a 71-407 típusjelzés jelentése: 7 – villamos, 1 – származási ország (Oroszország), 4 – gyártó üzem kódja (Uraltranszmas), 07 – a modell sorszáma.
  2. Новый трамвай вышел на линию | МетроЭлектроТранс. www.gortransvolga.ru. (Hozzáférés: 2019. február 1.)
  3. Трамвайные вагоны | модель 71-407. vagons.ttransport.ru. (Hozzáférés: 2019. február 1.)

Források

További információk

Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/71-407
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o 71-407





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.