A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Pointer (programozás)
A mutató (angolul pointer) az informatikában egy olyan változó, amely memóriacímet tartalmaz. A mutató egy programozó számára gyakran a leghatékonyabb eszköz a memória közvetlen elérésére.
Felhasználása
A mutatók leggyakrabban az alábbi feladatokra használhatók:
- a dinamikus memória (heap) kezelésére
- osztálypéldányokban (objektumokban) tárolt változók és tagfüggvényeik elérésére
- változók függvényeknek történő referenciakénti átadásához
További információk
A Wikimédia Commons tartalmaz mutató témájú médiaállományokat.
- Donald E. Knuth: A számítógép-programozás művészete
- Illés Zoltán: Programozás C# nyelven
- Stroustrup: C++ Style and Technique FAQ
- Kondorosi Károly, Szirmay-Kalos László, László Zoltán : Objektum orientált szoftverfejlesztés
- C# - Mutatók használata .NET-ben - Software Online
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Source: Pointer_(programozás)
Áramgenerátor
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
Analóg multiméterek túlterhelés elleni védelme
Egyenáram
Egyenáram mérése
Egyenirányítós lengőtekercses műszer
Elektromágnes (fizika)
Elektromos feszültség
Elektromos térerősség
Fáziseltolódás
Fázismutató
Fajlagos ellenállás
Feszültséggenerátor
Feszültségváltó
Forgó mágneses tér
Háromfázisú hálózat
Hőelektromosság
Hatásos ellenállás
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.