A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Az akkumulátoros motorkocsi vagy az akkumulátoros motorvonat olyan vasúti jármű, melyben az energiaellátást akkumulátorok biztosítják. Előnye hogy tiszta, nem szennyezi a környezetet, ellentében a dízelüzemű vasúti járművekkel, és nem szükséges kiépíteni hozzá villamos felsővezeték rendszert sem. Hátránya, hogy az akkumulátorok megnövelik a jármű súlyát, drágább a járművek beszerzése és az üzemeltetése, mint a dízelüzemű járműveknek, továbbá a pálya mellett biztosítani kell a feltöltési lehetőséget is. A hatótávolságuk csak 300–600 km.
Az első ilyen motorkocsit 1887-ben Németországban a Bajor Királyi Államvasutak (Königlich Bayerische Staatseisenbahnen) használta.
Akkumulátoros mozdonyokat és motorkocsikat használnak még bányákban, alagút- és metróépítéseknél is.
Irodalom
- Zeppelin, Zigarre, Säurekübel in: Lok Magazin, 2007 május, 32–49 oldal
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Akkumulátor (energiatároló)
Amperóra
Audion
Balun-vonal
Csatlakozó
Egyenáramú generátor
Elektromos csengő
Elektroncsöves erősítő
Elektronikus előtét
Elektrotechnika
Elemméretek listája
Félhullámú szimmetrizáló
Felületszerelési technológia
Felhasználási kategóriák
Feszültségmentesítés
Fojtó balun
Gyűjtősín
Időrelé
Impedanciaillesztés
Jelfogó
Kalciumfény
Kalmár-féle logikai gép
Katód
Lock-in erősítő
Mágneses Ohm-törvény
Mágneskapcsoló
Magyar Elektrotechnikai Egyesület
Nemzetközi Elektrotechnikai Bizottság
Nemzetközi Világítástechnikai Bizottság
Nemzetközi Világítástechnikai Szótár
Nikkel-metál-hidrid akkumulátor
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.