Figyelmeztetés: Az oldal megtekintése csak a 18 éven felüli látogatók számára szól!
Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Igen, Elfogadom

Electronica.hu | Az elektrotechnika alapfogalmai : Elektrotechnika | Elektronika



...


...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Akkumulátoros motorkocsi
DB ETA 150 német akkumulátoros motorkocsi-sorozat

Az akkumulátoros motorkocsi vagy az akkumulátoros motorvonat olyan vasúti jármű, melyben az energiaellátást akkumulátorok biztosítják. Előnye hogy tiszta, nem szennyezi a környezetet, ellentében a dízelüzemű vasúti járművekkel, és nem szükséges kiépíteni hozzá villamos felsővezeték rendszert sem. Hátránya, hogy az akkumulátorok megnövelik a jármű súlyát, drágább a járművek beszerzése és az üzemeltetése, mint a dízelüzemű járműveknek, továbbá a pálya mellett biztosítani kell a feltöltési lehetőséget is. A hatótávolságuk csak 300–600 km.

Az első ilyen motorkocsit 1887-ben Németországban a Bajor Királyi Államvasutak (Königlich Bayerische Staatseisenbahnen) használta.

Akkumulátoros mozdonyokat és motorkocsikat használnak még bányákban, alagút- és metróépítéseknél is.

Irodalom

  • Zeppelin, Zigarre, Säurekübel in: Lok Magazin, 2007 május, 32–49 oldal
Információ forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Akkumulátoros_motorkocsi
A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Akkumulátoros motorkocsi





A lap szövege Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 licenc alatt van; egyes esetekben más módon is felhasználható. Részletekért lásd a felhasználási feltételeket.